Az első nagy kérdőjel: Amikor még nem tudod, mit akarsz
A hirdetéskezelés nem varázslat. De szép is lenne, ha így működne: 🪄 „Adspendicus Maximus Converzio!” – Ez a varázsige minden PPC kampány titkos ereje lehetne: segít, hogy ne csak kattintsanak, de vásároljanak is. 😄(Magyarul így hangzik: ne csak pénzt költs, hanem értelmes eredményeket is érj el vele!)
Na de térjünk vissza a valóságba. A hirdetés olyan, mint egy reflektor: megvilágítja azt, ami már eleve létezik (tehát láthatóságot ad). Ha nem tudod pontosan, hogy mit szeretnél kommunikálni, kinek, és milyen eredményt vársz, a hirdetés csak felnagyítja a bizonytalanságot. Egy homályos és hiányos értékajánlatot nem igazán lehet pontos célzással kompenzálni. Egy gyenge, nem piacképes terméket nem ment meg a legszebb display banner sem. Egy céltalan posztot nem tesz konverzióvá a legjobb call-to-action (cselekvésre ösztönzés) sem.
Sokan azzal keresnek meg minket, hogy „szeretnénk több vásárlót”, vagy „szeretnénk láthatóbbá válni”. De amikor visszakérdezünk, hogy pontosan mit kínálnak, miben mások mint a többi piaci szereplő az iparágukban, kinek / kiknek szól a szolgáltatásuk vagy termékük. Van-e valamilyen (akár egyszerűbb) marketingstratégiájuk / stabil alapjuk, amire tudunk építkezni, mit szeretnének elérni 3, és 6 hónap múlva a közös munka során. Mi az amivel elégedettek lennének – ott sokszor megáll a tudomány.
Márpedig egy hirdetési kampány csak annyira lehet sikeres, amennyire világos a cél, és amennyire erősek az alapok.