Hogyan válassz online marketing ügynökséget?

Az online marketing ügynökség kiválasztása komoly fejtörést okoz a cégvezetőknek, azonban ez teljesen érthető, hiszen közvetlen hatással van vállalkozásod sikerére, bevételére és jövőjére az, hogy milyen csapatot választasz. 

Az online térben való jelenlét mára már elengedhetetlenné vált és egy jól megválasztott ügynökség segít abban, hogy kiemelkedj a versenytársaid közül és ténylegesen elérd az üzleti céljaidat.

 
De mégis hogyan találhatod meg az ideális online marketing ügynökséget, amely a te vállalkozásodhoz és üzleti céljaidhoz illik? Ebben a cikkben azt járjuk körül, milyen szempontok szolgálhatnak támpontként az ügynökség kiválasztásának folyamata során.
 

1. Határozd meg a Célokat és Az Elvárásokat:

Mielőtt bárminemű választást is tennél, fontos tisztázni, milyen célokat szeretnél elérni az online marketinggel. Lehet ez növekvő értékesítés, nagyobb márkaismertség, több új ügyfél vagy akár közösségépítés. Határozd meg az elvárásaidat az ügynökséggel szemben, és legyenek ezek mérhetőek és reálisak.
 

2. Kérj Ajánlásokat

Kérj ajánlásokat más vállalkozótársaktól vagy ismerősöktől, akik már dolgoztak online marketing ügynökséggel. Kérdezd meg elégedettek voltak-e és ajánlanák-e neked az adott szolgáltatót.
 

3. Értsd Meg Az Online Marketing Ágazatokat:

Az online marketing területe széles, és több alágazatot is magában foglal, mint például a SEO (keresőoptimalizálás), PPC (kattintás-alapú hirdetések), szociális média marketing és tartalommarketing. Ismerd meg ezeket az alágazatokat, és gondold át, melyikre van szükséged.
 

4. Bizonyosodj meg a szakértelemről:

Az ügynökség kell,  hogy tudjon neked felvázolni lehetséges forgatókönyveket, hogyan tud neked segíteni üzleti céljaid elérésében. Kérdezd meg őket, hogy hogyan tervezik elérni az általad kitűzött célokat, és hogyan mérnek majd eredményeket.
 

5. Érdeklődj A Hirdetési Platformok Ismeretéről:

Minden online marketing ügynökségnek van saját specializációja a különböző hirdetési platformokban. Kérdezd meg, hogy milyen tapasztalatuk van a preferált platformjaidon, például a Facebookon, a Google Adsben vagy más közösségi média platformokon. Ha nem vagy benne biztos, hogy milyen platformon kellene elindulnod, kérd meg bátran az ügynökséget, hogy ajánljanak az üzleti céljaidnak megfelelő platformot és kérd meg, hogy indokolják a javaslatukat. A mi specializációnk a Facebook-, Instagram-, Google-, Tiktok-, és Pinterest Ads-re terjed ki.
 

6. Kommunikáció és Kapcsolattartás:

A jó kommunikáció kulcsfontosságú az online marketing projekt során. Beszélj az ügynökséggel, hogy megtudd, milyen módon fogtok kommunikálni, és mennyi idő alatt válaszolnak az e-mailekre vagy hívásokra. Fontos, hogy gördülékeny és folyamatos kommunikáció legyen az ügyfél és az ügynökség közt, máskülönben hosszútávon nem lesz sikeres az együttműködés.
 

7. Az Ár:

Az ár fontos tényező, de ne csak az alapján válassz ügynökséget, hogy ki a legolcsóbb, hanem az ár-érték arányt tartsd szem előtt. Fontolj meg minden szolgáltatást és az árakat, majd pedig győződj meg arról, hogy az ügynökség árai összhangban vannak a te költségvetéseddel. Illetve kérdezz rá, hogy vannak-e rejtett költségek, amikkel még az áron felül számolnod kell. Fontos, hogy letisztázzátok, mit tartalmaz pontosan a csomag, hogy ne legyenek később félreértések. Az online marketing piacon óriási a szórás árak tekintetében, de ha valaki túl olcsó, az legyen intőjel számodra.
 

8. Mérés és Riportok:

Egy valamire való ügynökség rendszeresen riportál és nyújt teljesítményértékeléseket. Bizonyosodj meg róla, hogy tudni fogod, hogyan értékelik majd az eredményeket és hogyan adják át az információkat neked. Mi mindig tájékoztatjuk ügyfeleinket az online marketing folyamataikról, így nem kell sötétben tapogatózniuk.
 

9. Referenciák és vélemények:

Olvasd el az ügynökségről található értékeléseket az online térben, legyen szó Facebook oldalról, vagy Google Cégem-ről.  Ez segít megérteni, hogyan dolgoznak valójában az ügyfelekkel. A mi értékeléseinket itt tudod elolvasni: https://www.facebook.com/frozenmangomedia/reviews
 

10. Legyél Részletes a Szerződésben:

Mielőtt megállapodnál egy ügynökséggel, legyél részletes a szerződésben. Rögzítsd a vállalt szolgáltatásokat, az árakat, a határidőket és a felelősségi területeket. Persze olvasd el az apróbetűs részeket is.
 

11. Rugalmasság és Skálázhatóság: 

Győződj meg arról, hogy az ügynökség képes alkalmazkodni a változó igényeidhez és növekedési célokhoz. Kérdezd meg, hogyan tudnak skálázódni az üzleteddel együtt.
 

12. Képviselt Értékek: 

Fontos, hogy az ügynökség által képviselt értékek valamilyen szinten egyezzenek a vállalkozásod kultúrájával és értékeivel, hogy zökkenőmentesen tudjatok együtt dolgozni. 
 

13. Munkakémia: 

Ahogy a párkapcsolatokban is elengedhetetlen a kémia, az üzleti kapcsolatokban is fontos, hogy meglegyen a munkakémia, hiszen ezáltal gördülékenyebben megértik egymást a felek és a közös munka is gyümölcsözőbb lesz.
 

14. Kreativitás és Innováció:

Az online marketing területe folyamatosan változik. Keresd az ügynökséget, amely kreatív és innovatív megoldásokat kínál. Az olyan ügynökségek, amelyek nyitottak az új trendekre és eszközökre, jobban alkalmazkodnak a változó környezethez.
 

15. Ne Ess Csapdába a Nagy Névvel:

Egy ismert név nem mindig jelenti azt, hogy az ügynökség a legmegfelelőbb választás számodra. Értékeld az ügynökség tényleges tapasztalatait és képességeit, és ne csak a név alapján dönts.
 

16. Legyél Kritikus:

Bár a pozitívumok fontosak, ne félj kritikusnak lenni a potenciális ügynökségekkel kapcsolatban. Kérdezz rá a gyenge pontokra és arra, hogy miként kezelnek nehézségeket vagy váratlan helyzeteket. Mi azt valljuk, hogy hibázni emberi dolog, mégis igyekszünk a hibákat leredukálni 0%-ra. Ha mégis hibáznánk, elnézést kérünk, és vállaljuk érte a felelősséget.
 

17. Kérdezz:

Ha valami nem egyértelmű számodra, kérdezz rá. Ne feledd, nincs rossz kérdés. A legrosszabb kérdés a fel nem tett kérdés. A kérdezéssel is próbára tudod tenni az ügynökség kommunikációs stílusát, türelmét. Persze túlzásba se ess, mert nem szeretik az ügynökségek, ha valaki egy ingyenes marketing tanácsadást próbál kicsikarni.
Az online marketing ügynökség kiválasztása hosszú távú hatással lesz a vállalkozásodra. Bízz az ösztöneidben, áss mélyre, és ne habozz feltenni a kérdéseket, amelyek segítenek megtalálni a valóban megfelelő partnert a sikeres online jelenléted kialakításához és fenntartásához. 
 
Ha szimpatikus volt a cikk és jelenleg éppen online marketing ügynökséget keresel, ne habozz felvenni velünk a kapcsolatot a gombra kattintva!
Egy ingyenes konzultáció keretein belül kiderül, hogyan tudunk vállalkozásodnak segíteni szintet lépni.
hu_HU