Kell egy stratégia, hogy
ne ad-hoc marketingezz
marketingstratégia

Mi a közös a sikeres projektekben? Mindegyik egy jó stratégián alapul. Hogyan érhetnéd el a marketingcélodat, ha azt sem tudod, hova tartasz?

A marketingstratégia iránytűként segíti a vállalkozásokat a kitűzött célok elérésében, legyen szó akár rövid-, akár hosszútávról.

 A stratégia mentén világos célokat tűzol ki, amelyek irányt mutatnak majd a cég folyamatos marketingtevékenységeinek. Ha nem határozod meg már az elején a célokat, mégis mi mentén fogsz haladni? Gyakran el sem érik a céljaikat azok a cégek, akik nem tűzik ki, hogy miket és mikorra szeretnének elérni.

Szögezzünk le valamit már az elején: A marketing nem sprint, hanem maraton. A marketingstratégia pedig lehetővé teszi, hogy a vállalkozások hosszú távon gondolkodjanak, előre lássák a lehetséges kihívásokat és lehetőségeket, tudjanak tervezni.

Üzleti terv kell, de a marketingstratégia nem prioritás: Odáig már eljutottunk, hogy a legtöbb cégvezető / vállalkozó legalább érezze az üzleti terv fontosságát, és tudja, hogy szükséges készítenie egyet, de sajnos odáig még mindig nem jutottunk el, hogy egyértelműen tartalmaznia kell az üzleti tervnek a marketing stratégiát.

Lehet, hogy egy bizonyos pontig el lehet jutni marketing nélkül, de egy ponton túl markánsan a növekedés gátja lesz a marketing(stratégia) hiánya.

Legyen intőjel az, amikor eljut a céged arra a holtpontra, ahol azt érzed, hogy megakadt a növekedésben.

Egyértelmű: Marketingre van szüksége, de ahhoz, hogy a marketing hosszú távon sikeres lehessen, kell egy marketingstratégia.

Tervezzük meg együtt a sikered!

A marketingstratégia az üzleti siker egyik kulcsa

Már a marketingstratégia tervezése révén is optimalizálhatóak az erőforrások, így a rendelkezésre álló költségvetés és az emberi erőforrások is célszerűen használhatók fel a későbbiekben.

A marketingstratégia egyik kulcsfontosságú eleme a célcsoport (szegmensek) pontos meghatározása és az őket megcélzó üzenetek finomhangolása. Ha valaki figyelmen kívül hagyja ezt, akkor az üzenetei nem fogják elérni a kívánt hatást, és az erőforrások végül hiábavalóak lesznek.

Egy marketingstratégia nélkül nehéz lesz pontosan mérni a kampányok hatékonyságát és azok pontos megtérülését (ROI vagy ROAS). Először is meg kell határozni a legfontosabb KPI-okat (mérőszámokat). Ha nem tudjuk honnan hova tartunk, mi alapján ítéljük meg, hogy az adott eredmények jók vagy rosszak?

Te leszel a következő, akinek a sikerére koccinthatunk?

Mikor érdemes hozzánk fordulnod és hogyan tudunk neked segíteni Marketingstratégia tervezés terén?

1.) Új vállalkozás indítása: Egy új vállalkozásnak szüksége van egy világos és pontos útmutatóra, hogy hogyan érje el a célközönségét és hogyan pozicionálja magát a piacon, valamint milyen marketingeszközöket használjon.

2.) Termék vagy szolgáltatás bevezetése: Új termék vagy szolgáltatás piacra dobásakor elengedhetetlen egy jól megtervezett marketingstratégia, hogy sikeresen elérjük a célcsoportot és meg is tudjuk  szólítani a helyes kommunikációs stílussal. 

3.) Piaci pozíció javítása: Ha egy vállalkozás szeretné javítani a piaci pozícióját vagy versenyelőnyt szeretne szerezni, szintén stratégiai marketinglépésekre van szükség.

4.) Növekedés és terjeszkedés: Amikor egy vállalkozás növedekedni szeretne, új piacokra lép, vagy új ügyfeleket szeretne szerezni, egy jól átgondolt marketingstratégia kulcsfontosságú.

5.) Márkaépítés és -megerősítés: A márka ismertségének és hitelességének növelése érdekében hosszú távon szükség van egy átfogó marketingstratégiára.

Fordulj hozzánk bizalommal! 

Töltsd ki az ajánlatkérő űrlapot. Írd le miben szeretnéd kérni a segítségünket, és küldd el az ajánlatkérésedet! Mi pedig hamarosan felvesszük veled a kapcsolatot!

Kérj Ajánlatot!

Ne feledd, nincs olyan, hogy rossz kérdés. Olyan viszont van, hogy fel nem tett kérdés, ami a legrosszabb.

A mi sikerünk a te sikered is. Ne érd be átlagos eredményekkel.

Az űrlap kitöltése után felvesszük veled a kapcsolatot, és együtt átbeszéljük, hogyan tudnánk segíteni.

 

hu_HU