Hogyan válassz megfelelő platformot az online hirdetésekhez?

Az online hirdetési platform(ok) kiválasztása sokaknak okoz fejtörést, de nem véletlenül, hiszen az üzleti eredményekre közvetlen hatással lesz az, hogy milyen platformot / platformokat választasz. Ugyanakkor a legtöbbször különböző platformok egyidejű ötvözésével érhető el az átütő siker.

Ebben a blogcikkben hozunk pár kulcsfontosságú szempontot, amelyeket mindenképpen érdemes figyelembe venni, mielőtt döntést hozol:

1️⃣ Célközönség: Hol tartózkodik a célcsoportod? Az első és legfontosabb kérdés az, hogy a célközönséged mely platformokat használja aktívan.  Például, a fiatalabb közönség gyakran az Instagramon és a TikTokon található meg, míg bizonyos generációk tagjai a mai napig sokat Facebookoznak (Mai nevén: Meta). 

Minden platformnak megvan a maga demográfiai jellemzője. A kor, nem, érdeklődési körök, és földrajzi elhelyezkedés mind befolyásolják, hogy melyik platform lesz a leghatékonyabb számodra . Mi azt szoktuk javasolni, hogy lehetőség szerint több platformon hirdessen egyidejűleg egy cég, a hatékony eredmények érdekében.

2️⃣ Célzási lehetőségek: Mennyire pontosan tudod meghatározni, hogy kinek jelenjen meg a hirdetésed? Milyen jól célozhatóak a célközönség szegmenseid a bizonyos platformokon? A Google Ads például nagyon erős kulcsszóalapú célzást kínál, de lehetőség van érdeklődési körök, földrajzi lokáció, stb. Alapján célozni, míg a Facebook és Instagram kifinomult demográfiai és érdeklődési célzást tesz lehetővé, ugyanúgy tűpontosan célozható földrajzi lokációval karöltve. TikTokon pedig a célzási lehetőségek tárháza tárul elénk, annyi bökkenővel, hogy a földrajzi lokáció célzása korlátozott, csak egész Magyarország területét van lehetőség céloznunk jelenleg, nem lehet tovább szűkíteni. 

3️⃣ Hirdetési formátumok: Minden online hirdetési platform, más-más formátumokat kínál. A Facebook és Instagram (Meta) például vizuális tartalmakra (kép, videó) és dinamikus hirdetésekre épít, míg a Google keresőhirdetések inkább szövegalapúak (de hozzá lehet adni képeket és videókat*) és a felhasználók keresési szándékára építenek, összehozzák a keresletet a kínálattal. Ha pörgős, rövidebb, kreatív videókat használnál, a TikTok lehet a legmegfelelőbb, de a videós tartalmak Metán és Instagramon is tarolnak. 

4️⃣ Célok és mérőszámok: Határozd meg, hogy milyen célokat szeretnél elérni az online hirdetési kampányokkal (pl. márkaismertség növelése, lead generálás, webshopos eladások növelése) és válassz olyan platformot, amely ezeket a célokat a legjobban támogatja. Mi azt szoktuk javasolni, hogy lehetőség szerint mindenképpen érdemes több releváns platformon hirdetni egyidejűleg, hiszen ezek támogatják egymást, valamint a marketingcélok gyorsabb elérését. 

 

 5️⃣ Költségvetés: Fontos meghatározni a hirdetési büdzsét. Néhány platform, mint például a Google Ads, lehet, hogy többet követel a versenyképes kulcsszavakért, viszont a relevanciája is magasabb, ugyanakkor nincs minimum napi költési elvárása több platformmal ellentétben. A TikTokon a napi minimum költés kb. 20 dollár magasságában van, míg Metán a napi minimum kb. 1 dollár. Fontos, hogy más a minimum napi hirdetési büdzsé, és más az a költségkeret, amivel már szép eredményeket is el lehet érni. 

6️⃣ Tartalom típusa: Mérlegeld, milyen típusú tartalom működik a legjobban a kiválasztott platformon, és neked milyen tartalmaid állnak rendelkezésedre a hatékony hirdetéshez. A leghatékonyabb hirdetési forma továbbra is a videós hirdetés. Ha például csak képi anyagaid vannak a hirdetésekhez, és nincs affinitásod videózásra, nem feltétlen érdemes a TikTokban gondolkodni, hiszen a platformon a rövid, pörgős videós hirdetések mennek a legjobban.

7️⃣ Versenytársak jelenléte: Vizsgáld meg, hogy a versenytársaid mely platformokat használják aktívan. Ez segíthet abban, hogy lásd, hol van lehetőség kiemelkedni, vagy éppen hol kell felvenni a versenyt a már jelen lévő márkákkal. 

8️⃣ Tesztelés, optimalizálás, költséghatékonyság: Bármelyik platformra is esik a választásod, az A/B tesztelés szükséges és elkerülhetetlen a siker érdekében. Sőt, valószínűleg le kell tesztelned a különböző platformokat, hogy megtaláld, melyik hozza a legjobb eredményeket a legköltséghatékonyabban. 

9️⃣ Szárnyaló kreativitás: Mennyire fontos számodra, hogy a hirdetéseid kreatívak legyenek? Egyes platformok – mint például a TikTok – nagyobb kreatív szabadságot biztosítanak, míg más platformok kevésbé vizuálisak. Ha a márkaépítés fontos része a stratégiádnak, akkor olyan platformot válassz, ahol a vizuális megjelenés hangsúlyos szerepet kap.

💡 A platformok kiválasztása azonban csak az első lépés. A folyamatos mérés, elemzés és optimalizálás elengedhetetlen a hosszú távú siker érdekében.

Ha képes vagy hosszú távon gondolkodni marketing terén (nem 1-3 hónap alatt várod a kasszarobbantást), de még nem találtad meg „A csapatot”, ne habozz, vedd fel velünk a kapcsolatot és kérj ajánlatot!

Ne feledd, a legjobb alkalom tegnap volt, a második legjobb alkalom viszont most van.

hu_HU