5️⃣ Költségvetés: Fontos meghatározni a hirdetési büdzsét. Néhány platform, mint például a Google Ads, lehet, hogy többet követel a versenyképes kulcsszavakért, viszont a relevanciája is magasabb, ugyanakkor nincs minimum napi költési elvárása több platformmal ellentétben. A TikTokon a napi minimum költés kb. 20 dollár magasságában van, míg Metán a napi minimum kb. 1 dollár. Fontos, hogy más a minimum napi hirdetési büdzsé, és más az a költségkeret, amivel már szép eredményeket is el lehet érni.
6️⃣ Tartalom típusa: Mérlegeld, milyen típusú tartalom működik a legjobban a kiválasztott platformon, és neked milyen tartalmaid állnak rendelkezésedre a hatékony hirdetéshez. A leghatékonyabb hirdetési forma továbbra is a videós hirdetés. Ha például csak képi anyagaid vannak a hirdetésekhez, és nincs affinitásod videózásra, nem feltétlen érdemes a TikTokban gondolkodni, hiszen a platformon a rövid, pörgős videós hirdetések mennek a legjobban.
7️⃣ Versenytársak jelenléte: Vizsgáld meg, hogy a versenytársaid mely platformokat használják aktívan. Ez segíthet abban, hogy lásd, hol van lehetőség kiemelkedni, vagy éppen hol kell felvenni a versenyt a már jelen lévő márkákkal.
8️⃣ Tesztelés, optimalizálás, költséghatékonyság: Bármelyik platformra is esik a választásod, az A/B tesztelés szükséges és elkerülhetetlen a siker érdekében. Sőt, valószínűleg le kell tesztelned a különböző platformokat, hogy megtaláld, melyik hozza a legjobb eredményeket a legköltséghatékonyabban.
9️⃣ Szárnyaló kreativitás: Mennyire fontos számodra, hogy a hirdetéseid kreatívak legyenek? Egyes platformok – mint például a TikTok – nagyobb kreatív szabadságot biztosítanak, míg más platformok kevésbé vizuálisak. Ha a márkaépítés fontos része a stratégiádnak, akkor olyan platformot válassz, ahol a vizuális megjelenés hangsúlyos szerepet kap.
💡 A platformok kiválasztása azonban csak az első lépés. A folyamatos mérés, elemzés és optimalizálás elengedhetetlen a hosszú távú siker érdekében.
Ha képes vagy hosszú távon gondolkodni marketing terén (nem 1-3 hónap alatt várod a kasszarobbantást), de még nem találtad meg „A csapatot”, ne habozz, vedd fel velünk a kapcsolatot és kérj ajánlatot!
Ne feledd, a legjobb alkalom tegnap volt, a második legjobb alkalom viszont most van.