Google Ads hirdetéskezelés webshopoknak: Hogyan értünk el 27,39-szeres megtérülést egyik ügyfelünknél szeptemberben?

A hirdetési rendszerek ökoszisztémájában a Google Ads kulcsfontosságú platform a webshopok számára, hiszen kvázi azonnal (ezt a kifejezést azért kezeljük fenntartásokkal) elérhetjük vele célcsoportunkat, növelhetjük a látogatottságot, és növelhetjük az eladásokat. Hiszen aki a mi termékünkkel kapcsolatos kifejezésre keres rá a világ első számú keresőjében, az valóban azt szeretné megvásárolni, amit mi kínálunk.

Ebben a cikkben egy szeptemberi marketingkampány eredményeit mutatjuk be, ahol Google Ads hirdetéskezeléssel, 27,39-szeres megtérülést értünk el. Ha szeretnéd tudni, hogyan növelheted webáruházad eladásait hatékonyan, mindenképp olvass tovább! Ha pedig már most eldöntötted, hogy ezt a nemes feladatot (Hirdetéskezelés) inkább szeretnéd kiszervezni, navigálj át erre az oldalra. 

Miért érdemes Google Ads hirdetéseket használni, ha webshopod van?

A Google Ads segít fellendíteni az online értékesítést, ez a platform nagyon jól összehozza a keresletet a kínálattal és a jól célzott hirdetések révén elérhetjük azokat, akik aktívan keresik az általunk kínált termékeket. A megfelelő Google Ads hirdetési  stratégia kialakítása segíthet nekünk az alábbiakban:

– Nagyobb forgalom a webshopra: Az oldal látogatottságának növelése, ami egyenesen arányosan több potenciális vásárlót jelent.

– Költséghatékony hirdetések: A jól beállított kampányoknál a hirdetési rendszer minden forintot a lehető leghatékonyabban használ fel.

– Növekvő online eladások: A célcsoport pontos elérésével több vásárlást és magasabb konverziós arányt érhetünk el.

– Nagyobb ismertség: Az online shopunkat a hirdetések nagyobb láthatósága révén egyre több releváns vásárló ismeri meg, akik később vásárlók lehetnek.

A szeptemberi Google Ads hirdetési kampányok egy konkrét szezonális termékkategória köré épültek, mivel a büdzsénk meglehetősen limitált volt. Az ajánlat része volt többek között az ingyenes kiszállítás x forint feletti vásárlás esetén, beváltható kuponkód, stb.

Ahhoz, hogy úgy maximalizáljuk az eladásokat, hogy közben a költés optimális legyen, egy részletesen kidolgozott hirdetési stratégiát alkalmaztunk, amelyet a szezonális termékkategória célcsoportjához igazítottunk. A kulcselemek az alábbiak voltak:

1. Itt már előre fel voltak térképezve a Buyer Personák 

2. Az Ajánlat USP-jének megfelelő kommunikálása a hirdetésekben 

3. Kampánytípusok kiválasztása: A Google Ads mélyebb meder, mint a Meta vagy a TikTok hirdetési platformja, nagyon oda kell figyelni a kampánytípus kiválasztásánál. Mi a Search és Performance Max típust választottuk.

4. Kulcsszó-kutatás és optimalizálás: A megfelelő kulcsszavak és célközönségszegmensek (audience signal) meghatározása a kampány egyik legfontosabb lépése. Olyan kulcsszavakat választottunk, amelyekre nagy keresleti volumen van, és valóban relevánsak.

5. Hirdetések optimalizálása és A/B teszt: A hirdetésszöveget szegmentáltuk a célcsoport szegmenseknek megfelelően és vizuális elemeket is készítettünk. Ezeket természetesen A/B teszteltünk. A hirdetésekben közvetlen, lényegretörő, vonzó üzeneteket fogalmaztunk meg, és cselekvésre ösztönző szófordulatok is helyet kaptak, mint például „Rendelj most” , „Limitált ideig” ,  “Add meg a kuponkódot”. 

6. Célzás és remarketing: Célzott hirdetéseink révén olyan felhasználókat értünk el, akik korábban már látogatták a webshopot, de még nem vásároltak, illetve akik hasonló termékek iránt érdeklődtek. Az új látogatók megszólítása mellett a remarketing célközönséget sem lehet kihagyni.

google ads
google ads

Nézzük a főbb KPI-okat (Key Performance Indicator)

ROAS (hirdetési megtérülés): 27,39, tehát minden hirdetésre költött 1 Ft 27.39 Ft-ot termelt.

Összes hirdetési költés: 148.238 Ft

Hirdetések konverziós értéke (bevétel): 4.060.952 Ft

Konverziós arány (CVR):  3.65%

Költség / konverzió:  1831 Ft

Kattintások száma: 2196 db

Kattintásonkénti költség (CPC): 67.5 Ft

Az eredmények összegzése

A kampány zárultával a számok önmagukért beszéltek. Sikerült elérnünk egy 27,39-szeres ROAS-t (Return on Ad Spend = Hirdetési megtérülés), ami azt jelenti, hogy minden hirdetésre költött forint több mint huszonhétszeres megtérülést hozott az ügyfélnek. Ez az eredmény kimagaslónak számít az iparágban, és jól mutatja, hogy a Google Ads hirdetéskezelés a legtöbb webshop számára nélkülözhetetlen marketing eszköz.

Amennyiben Te is szeretnéd növelni webshopod bevételét, és jobb hirdetési megtérülést szeretnél, fordulj hozzánk bizalommal, töltsd ki az ajánlatkérő űrlapot!

hu_HU