A hirdetési rendszerek ökoszisztémájában a Google Ads kulcsfontosságú platform a webshopok számára, hiszen kvázi azonnal (ezt a kifejezést azért kezeljük fenntartásokkal) elérhetjük vele célcsoportunkat, növelhetjük a látogatottságot, és növelhetjük az eladásokat. Hiszen aki a mi termékünkkel kapcsolatos kifejezésre keres rá a világ első számú keresőjében, az valóban azt szeretné megvásárolni, amit mi kínálunk.
Ebben a cikkben egy szeptemberi marketingkampány eredményeit mutatjuk be, ahol Google Ads hirdetéskezeléssel, 27,39-szeres megtérülést értünk el. Ha szeretnéd tudni, hogyan növelheted webáruházad eladásait hatékonyan, mindenképp olvass tovább! Ha pedig már most eldöntötted, hogy ezt a nemes feladatot (Hirdetéskezelés) inkább szeretnéd kiszervezni, navigálj át erre az oldalra.
Miért érdemes Google Ads hirdetéseket használni, ha webshopod van?
A Google Ads segít fellendíteni az online értékesítést, ez a platform nagyon jól összehozza a keresletet a kínálattal és a jól célzott hirdetések révén elérhetjük azokat, akik aktívan keresik az általunk kínált termékeket. A megfelelő Google Ads hirdetési stratégia kialakítása segíthet nekünk az alábbiakban:
– Nagyobb forgalom a webshopra: Az oldal látogatottságának növelése, ami egyenesen arányosan több potenciális vásárlót jelent.
– Költséghatékony hirdetések: A jól beállított kampányoknál a hirdetési rendszer minden forintot a lehető leghatékonyabban használ fel.
– Növekvő online eladások: A célcsoport pontos elérésével több vásárlást és magasabb konverziós arányt érhetünk el.
– Nagyobb ismertség: Az online shopunkat a hirdetések nagyobb láthatósága révén egyre több releváns vásárló ismeri meg, akik később vásárlók lehetnek.
A szeptemberi Google Ads hirdetési kampányok egy konkrét szezonális termékkategória köré épültek, mivel a büdzsénk meglehetősen limitált volt. Az ajánlat része volt többek között az ingyenes kiszállítás x forint feletti vásárlás esetén, beváltható kuponkód, stb.
Ahhoz, hogy úgy maximalizáljuk az eladásokat, hogy közben a költés optimális legyen, egy részletesen kidolgozott hirdetési stratégiát alkalmaztunk, amelyet a szezonális termékkategória célcsoportjához igazítottunk. A kulcselemek az alábbiak voltak:
1. Itt már előre fel voltak térképezve a Buyer Personák
2. Az Ajánlat USP-jének megfelelő kommunikálása a hirdetésekben
3. Kampánytípusok kiválasztása: A Google Ads mélyebb meder, mint a Meta vagy a TikTok hirdetési platformja, nagyon oda kell figyelni a kampánytípus kiválasztásánál. Mi a Search és Performance Max típust választottuk.
4. Kulcsszó-kutatás és optimalizálás: A megfelelő kulcsszavak és célközönségszegmensek (audience signal) meghatározása a kampány egyik legfontosabb lépése. Olyan kulcsszavakat választottunk, amelyekre nagy keresleti volumen van, és valóban relevánsak.
5. Hirdetések optimalizálása és A/B teszt: A hirdetésszöveget szegmentáltuk a célcsoport szegmenseknek megfelelően és vizuális elemeket is készítettünk. Ezeket természetesen A/B teszteltünk. A hirdetésekben közvetlen, lényegretörő, vonzó üzeneteket fogalmaztunk meg, és cselekvésre ösztönző szófordulatok is helyet kaptak, mint például “Rendelj most” , “Limitált ideig” , “Add meg a kuponkódot”.
6. Célzás és remarketing: Célzott hirdetéseink révén olyan felhasználókat értünk el, akik korábban már látogatták a webshopot, de még nem vásároltak, illetve akik hasonló termékek iránt érdeklődtek. Az új látogatók megszólítása mellett a remarketing célközönséget sem lehet kihagyni.
