Mi egyébként a legtöbbször a két platform együttes használatát szoktuk javasolni.
Ez miért fontos?
Azért, mert a Meta és Google Ads együttes alkalmazása tökéletesen kiegészítik egymást a vásárlói út különböző szakaszaiban.
A Google Ads segít elérni azokat, akik már aktívan keresnek egy terméket vagy szolgáltatást, a Meta (Facebook) hirdetések pedig a vizualitás és a remarketing erejét (jobb esetben) kihasználva, segítik a márkaismertség növelését, érdeklődők visszacsábítását és vásárlóvá konvertálását.
A Google hirdetések az aktív keresési szándékra építenek. Ez azt jelenti, hogy a felhasználók már tudatosan keresnek egy adott terméket vagy szolgáltatást, és amikor beírják a releváns kulcsszavakat a Google keresőbe, a hirdetésed megjelenhet számukra. Ez a megoldás különösen hatékony azok számára, akik már a vásárlási folyamat egy előrehaladottabb szakaszában vannak. Például, ha valaki „legjobb kapszulás kávéfőző 2025” keresést indít, nagy eséllyel már közel áll a döntéshez, és csak a megfelelő ajánlatot kell elé tenned. A Google hirdetések tehát kiválóan működnek akkor, ha azonnali konverziókat (magyarul: eredmények) szeretnél elérni, legyen szó termékeladásról vagy szolgáltatás foglalásáról.
Ezzel szemben a Facebook hirdetések nem feltétlen azokat célozzák, akik “aktív vásárlási kedvükben vannak”, hanem azokat, akik bizonyos érdeklődési körökbe beleesnek (kivéve a remarketing, egyéni és lookalike alapú célzást). Itt nem feltétlen arról van szó, hogy valaki kifejezetten aktívan keres egy terméket vagy szolgáltatást (bár bizonyos célközönségekbe tartozó emberek egy része általában a tapasztalatok alapján igen aktívan keresi az éppen hirdetett szolgáltatást / terméket) hanem arról, hogy a megfelelő célzással releváns emberek elé tudod helyezni az ajánlatodat, akik vásárlóiddá válhatnak.
A Facebook és az Instagram (gyűjtőnevén: Meta) hirdetések esetében a közösségi média algoritmusai segítenek abban, hogy azokhoz az emberekhez jusson el az üzeneted, akik potenciálisan érdeklődhetnek az iránt, amit kínálsz, valamint beleesnek a célközönség szegmenseidbe, illetve hasonló termékek szolgáltatások iránt mutattak érdeklődést. Ez kiváló lehetőség márkaépítésre, hosszú távú ügyfélkapcsolatok kiépítésére és ápolására, és arra, hogy mindig a potenciális ügyfeleid / vásárlóid szeme előtt legyél, és kvázi “beépülj a tudatukba”.
A döntés tehát attól függ (a teljesség igénye nélkül), hogy milyen típusú szolgáltatásod / terméked van, arra mekkora a jelenlegi aktív kereslet, vagy ha szakmaiasabban tetszik, a Google keresési volumen, mennyire vagy türelmes, milyen marketingcélok vannak meghatározva a marketingstratégiádban, illetve mekkora a rendelkezésre álló marketing büdzsé.