Ebben a blogcikkben szeretnénk megosztani veletek egyik legfrissebb Google Ads-zel kapcsolatos tapasztalatunkat. Hogy hogyan termeltünk 737.320 ft hirdetési költésből 20.176.474 ft bevételt, tehát 27,37x ROAS-t (Hirdetési megtérülés: Minden marketingre költött egység pénz 27.3-szorosát hozta vissza bevételként) egyik webshopos ügyfelünknél. Mindezt az uborkaszezon kellős közepén, júliusban.
A nyár sokak számára uborkaszezonként ismert, hiszen ilyenkor az emberek többsége nyaral, hosszabb szabadságát tölti, többet van a szabadban és kevesebbet vásárol webshopokban. Ilyenkor tárgyak helyett többnyire élményeket gyűjtenek, kihívás elé állítva ezzel a webshopokat. Egyik webshopos ügyfelünknek mégis sikerült rekordbevételű hónapot csinálnunk júliusban Google Ads hirdetésekkel.
Hogyan tudtunk 737.320 ft hirdetési költésből 20.176.474 ft bevételt termelni?
Profi Google Ads hirdetési stratégia megtervezése (a webshop üzleti céljaihoz mérten)
Konverziómérések beállítása
Megfelelő kampánytípusok kiválasztása
Megfelelő Ajánlattételi stratégia kiválasztása
Kampánycél pontos beállítása
Merchant Center feed optimalizálása (és diagnosztika folyamatos elemzése)
Folyamatos kampányoptimalizálás
Hirdetési stratégia újragondolása
Minden iparágban más és más kampánytípusok, ajánlattételi stratégiák és beállítások vezethetnek a sikerhez.
Ezért fontos, hogy rugalmasak legyünk, teszteljünk mindig valamit, és ha úgy érezzük, hogy újra kell tervezni a stratégiánkat, tegyük meg. Itt nincs helye a makacsságnak, merjük beismerni az esetleges tévedéseinket, hibáinkat. Marketingesek vagyunk, nem látók, vagy varázslók, így nem tudjuk előre megjósolni, hogy pontosan mi hogyan fog működni. Az eddigi tapasztalatainkra támaszkodva viszont tudjuk, hogy egy webshop vagy egy szolgáltatás esetén milyen irányba érdemes elindulni. Meglepetések ugyanakkor bármikor érhetnek minket, ezért fontos a folyamatos monitorozás, optimalizálás és újratervezés.
Mi a saját munkánkat is szoktuk auditáltatni más szakemberekkel. Ez elsőre érdekesnek tűnhet, ugyanakkor fontos, hogy új látásmódra, új megközelítésekre, új ötletekre világítsanak rá külsős szakemberek, hiszen ennek segítségével még hatékonyabban és jobban tudunk majd tovább dolgozni az adott projekten a jövőben.
Sajnos az első stratégia, amit terveztünk ehhez a webshophoz, nem hozta a várt eredményeket, így újraterveztük azt, majd pedig az uborkaszezon közepén kasszát robbantottunk az új Google Ads stratégiánkkal.
Az ügyfelünk is nagyon boldog volt az eredménytől. Tekintve a jelen gazdasági helyzetet, tudja ő is, hogy mekkora teljesítmény egy ekkora bevétel ebből a költésből.
Miben vagyunk mások, mint egy átlagos ügynökség?
A teljesség igénye nélkül íme pár érv:
Tartjuk a határidőket, általában előbb elkészülünk, mint ígérjük
Nem csak szélnek eresztjük a kampányokat, hanem folyamatosan monitorozzuk és optimalizáljuk őket
Mindig tájékoztatjuk az ügyfeleinket a kampányaik teljesítményéről, és készségesen kontextusban válaszolunk a felmerülő kérdéseikre, hogy átlássák az online marketing folyamataikat
Gyorsak és rugalmasak vagyunk – tempósan, de precízen dolgozunk, és rugalmasan kezeljük az ügyfélkéréseket
Úgy költjük az ügyfeleink pénzét, mintha a sajátunk lenne