Mi a Frozen Mango Médiánál mindig arra törekszünk, hogy a lehető legjobb eredményeket érjük el ügyfeleinknek.
Szeretnénk veletek megosztani legutóbbi sikertörténetünket, amely során 122 db új Leadet (érdeklődőt) sikerült generálnunk Facebook hirdetésekkel egy új ügyfelünknek, mindössze 139.499 Ft hirdetési költésből.
Kezdjük az elején!
Mi vagy ki az a Lead, és mit jelent a Lead generálás?
A marketinges szakkifejezésként emlegetett lead (magyarosan csak „líd”-nek ejtjük) általában egy potenciális érdeklődő (személy, vagy akár cég), aki valós érdeklődést, vásárlási szándékot, vagy ajánlatkérési szándékot mutat egy szolgáltatás vagy akár egy termék iránt. Egyszerűbben kifejezve, csak „érdeklődőként” szoktuk emlegetni őket. Tehát a Lead egy potenciális ajánlatkérő/érdeklődő, kinek hogy tetszik.
A Lead generálás pedig egy olyan marketingfolyamat, amely során érdeklődőket, vagyis potenciális ügyfeleket generálunk egy vállalkozás termékei vagy szolgáltatásai iránt.
A cél az, hogy minél több Releváns érdeklődőt generáljunk, akik később ügyfelekké válhatnak.
Ezt különböző online és offline módszerekkel is elérhetjük, például online hirdetésekkel, tartalommarketinggel, közösségi média kampányokkal, webináriumokkal, kiállításokon való részvétellel, vagy akár email marketinggel. Mi ez esetben a Facebook Lead generáló hirdetéseket választottuk, mint marketing eszközt.
Ehhez az átlagosnak nem mondható eredményhez bizony mély online marketinges szakértelmen, türelmen és tesztelésen keresztül vezetett az út. Facebook űrlapos hirdetéseket futtattunk, melyeknél releváns célközönségeket, szövegeket és képeket teszteltünk különböző variációkban, valamint az űrlapnál hatékony szűrőkérdéseket alkalmaztunk.
Most vizsgáljuk meg, hogyan vezetett ez a hirdetési stratégia ilyen kimagasló eredményre!
1. Releváns Célközönség és az érdeklődők Pontos Szűrése
Első lépésként átfogó kutatást végeztünk az ügyfél piacáról és ideális vásárlóiról, hogy feltérképezhessük a Buyer Personákat és ennek megfelelően létrehozzuk a releváns célközönségeket.
Olyan embereket kerestünk, akik nagy valószínűséggel érdeklődnének az ügyfél szolgáltatásai iránt, az űrlapokra pedig olyan szűrőkérdéseket találtunk ki, amelyek lehetővé tették számunkra, hogy további szegmentálással csak azok érjenek az űrlap végére, akik valóban potenciális ajánlatkérők.
2. Saját képek használata – Hitelesség Növelése
Javasoltuk az Ügyfélnek, hogy a hirdetésekhez kizárólag saját készítésű képeket használtunk, amelyek bemutatják az ügyfél valódi referenciáit.
Az ügyfelünk szerencsére szabad kezet adott mindenben és küldött nekünk jól használható referencia képeket, így teljesen más távlatokba tudtuk eljuttatni a kampányokat, hiszen így az érdeklődők közvetlenül láthatták, mire számíthatnak az ügyféltől, elkerülve az általános stock fotók gyakran félrevezető hatását.
Ezzel a megközelítéssel azonnal bizalmat építettünk a potenciális érdeklődők felé és egy sokkal személyesebb kapcsolatot hoztunk létre.
3. Tesztelés és optimalizálás
A kampány sikerének kulcsa a tesztelés és optimalizálás folyamata volt. Többféle célközönséget, kreatívot és szöveget próbáltunk ki, hogy megtaláljuk a legjobban teljesítő kombinációkat. Az eredményeket folyamatosan monitoroztuk és finomhangoltuk a stratégiát, hogy minél költséghatékonyabbak legyünk és a Facebook leadek a lehető legrelevánsabbak legyenek az ügyfél számára.
4. Leadek hatékony kezelése
Az űrlapos hirdetésekből érkező leadek hatékony kezelése szintén létfontosságú volt, hiszen csak és kizárólag akkor tud eredményes lenni a Facebook hirdetéses lead generálás, ha az ügyfél utána hatékonyan kezeli a bejövő érdeklődőket.
Mit értünk hatékony lead kezelés alatt? Például azt, hogy gyorsan felveszi a kapcsolatot az újonnan bejövő érdeklődőkkel telefonon, hiszen az sokkal hatékonyabb, mint az email. Ezután következik az utánkövetési szakasz, ami szintén nem elhanyagolható.
Összegzés
Az általunk alkalmazott hirdetési stratégia, amely magában foglalta a célzott Facebook űrlapos hirdetéseket a megfelelő szűrőkérdésekkel, a releváns célközönségek letesztelését és kiválasztását, a saját képek használatát, kreatív szövegírást, valamint a folyamatos tesztelést és optimalizálást, összesen 122 új leadet eredményezett az ügyfelünknek, mindössze 139.499 Ft-ból, 2 hónap leforgása alatt.
A projekt során bebizonyosodott, hogy a hiteles, személyre szabott kommunikáció az online térben ha párosul még egy hatékony hirdetési stratégiával, csodákra képes.
Sokan elbagatellizálják a hirdetések folyamatos optimalizálásának a fontosságát, és azt gondolják, elég csak egyszer elindítani a hirdetéseket, majd mennek maguktól szépen a végtelenségig. Sajnos el kell keserítenünk azt, aki így gondolkodik, hiszen ez a “stratégia” nem fog működni, vagy ha igen, akkor maximum nagyon rövid ideig.
A siker kulcsa röviden és tömören összefoglalva, a teljesség igénye nélkül a digitális marketing világában:
Konzisztencia, kellő szakértelem, folyamatos tesztelés, folyamatos brainstorming, türelem, precizitás, folyamatos optimalizálás és elemzés, folyamatos fejlesztés.
Köszönjük, hogy elolvastad ezt a blogcikket! Reméljük, hogy hasznosnak találtad.
Ha érdekel, hogyan érhetnél el hasonló eredményeket a saját céged marketingjében, lépj kapcsolatba velünk még ma a gombra kattintva!
Ne feledd, a legjobb alkalom tegnap volt, a második legjobb alkalom viszont most van.