meta lead generálás

A Meta lead generálás csínja-bínja: Hogyan generáltunk 237 új érdeklődőt egy Budapesti masszázsszalonnak Meta hirdetésekkel, mindössze 230.599 Ft-ból nyáron?

Az online hirdetések világa sokszor azonnali eredményekkel kecsegtet minket, ezért is olyan vonzó sok vállalkozás számára. A Meta űrlapos lead generálás pedig különösen vonzó, hiszen viszonylag gyorsan, 100%-osan mérhető eredményekre tehetünk szert velük.

Egy jól megtervezett Meta hirdetési stratégia képes arra, hogy rövid idő alatt (ez esetben 3 hónapot jelent) jelentős érdeklődést generáljon, különösen a szépség- és wellness-iparban, ahol a célközönség nagyon jól reagál a valóban jó ajánlatokra.

Ebben a cikkben egy budapesti masszázsszalon példáját hozzuk el nektek, ahol uborkaszezonban, 2024. június 1-augusztus 31 között Meta hirdetésekkel 237 új leadet generáltunk, mindössze 230.599 Ft hirdetési költségből. 

Kezdjük az elején!

Mi vagy ki az a Lead, és mit jelent a Lead generálás?

A marketinges  szakkifejezésként emlegetett  lead (magyarosan csak „líd”-nek ejtjük) általában egy  potenciális érdeklődő (személy, vagy akár cég), aki valós  érdeklődést, vásárlási szándékot, vagy ajánlatkérési szándékot mutat egy szolgáltatás vagy akár egy termék iránt. Egyszerűbben kifejezve, csak „érdeklődőként” szoktuk emlegetni őket. Tehát a Lead egy potenciális ajánlatkérő/érdeklődő, kinek hogy tetszik.

A Lead generálás pedig egy olyan marketingfolyamat, amely során érdeklődőket, vagyis potenciális ügyfeleket generálunk egy vállalkozás termékei vagy szolgáltatásai iránt.

A cél az, hogy minél több Releváns érdeklődőt generáljunk, akik később ügyfelekké válhatnak.

Ezt különböző online és offline módszerekkel is elérhetjük, például online hirdetésekkel, tartalommarketinggel, közösségi média kampányokkal, webináriumokkal, kiállításokon való részvétellel, vagy akár email marketinggel.

A kihívás

A masszázsszalon célja az volt, hogy a nyári időszakban jelentősen felduzzassza az ügyfélkörét, akikből utána visszajáró ügyfelek lesznek. Nyáron sokan a szabadságuk, utazások miatt nem vesznek igénybe efféle szolgáltatásokat, ezért különösen fontos volt, hogy egy jól megtervezett marketingkampánnyal új ügyfeleket tudjunk bevonzani.

A platform kiválasztása

A Meta hirdetési platformot választottuk, hiszen ügyfelünknek nem volt weboldala, csak egy Facebook oldala, így lényegében adta magát a dolog.

Ez a hirdetési rendszer kiválóan alkalmas a helyi vállalkozások gyors (ezt a kifejezést azért kezeljük fenntartásokkal) és eredményorientált hirdetéseinek lebonyolítására, főleg a Meta űrlapos hirdetések.

A kampány főbb lépései a következők voltak, a teljesség igénye nélkül:

– Buyer Persona meghatározása (Kik a célcsoport szegmenseink?)

– USP (Unique Selling Point) meghatározása (Miben vagyunk mások, mint a többiek?)

– Ellenállhatatlan ajánlat kidolgozása

Hirdetési kreatívok, szövegek elkészítése (Sajnos videók nem álltak rendelkezésünkre)

Kampánycél egyértelmű meghatározása és a kampányok elindítása

Folyamatos kampányelemzés és finomhangolás 

Az eredmények (tényleg) zseniálisak voltak

A 3 hónapos kampány lezárultával tényleg látványos eredményeket értünk el, ugyanis a Meta hirdetések révén 237 új érdeklődő érkezett a szalonhoz, mindössze 230.599 Ft hirdetési költségből. Ez azt jelenti, hogy egy érdeklődő megszerzésének költsége átlagosan 973 Ft volt, ami rendkívül költséghatékonynak számít a szépségiparban.

Összefoglaljuk a főbb számokat:

– Új érdeklődők száma: 237 db

– Hirdetési költés: 230.599 Ft

– Egy érdeklődő megszerzésének átlagos költsége: 973 Ft

– Kampány időtartama: 2024 június 1 – augusztus 31.

Miért működött?

Kiváló hirdetési stratégia: Nem vaktában lövöldöztünk, hanem tudtuk, hogy kinek, mit és hogyan szeretnénk eladni. 

Jól célzott hirdetések: A pontos célcsoport meghatározásának köszönhetően a hirdetéseink olyan embereket értek el, akik valóban érdeklődtek a masszázsszolgáltatások iránt.

Vonzó ajánlatok: Az ajánlataink és az üzeneteink relevánsak, személyreszabottak és jól időzítettek voltak, így sikerült megragadni a közönség figyelmét rövid idő alatt.

Tesztelés és Optimalizálás: A kampány során folyamatosan figyeltük a hirdetések teljesítményét, és optimalizáltuk a célzást, szövegeket és a kreatívokat, hogy a legjobb eredményeket érjük el. Amely hirdetések nem működtek jól, szüneteltettük, hogy teret adjunk a költséghatékonyaknak.

Végül, de nem utolsó sorban

Ez az eset jól példázza, hogy a Meta hirdetésekkel egy vállalkozás relatíve alacsony költségvetéssel (bár a nagyobb eredményesség érdekében minimum havi 120-150 ezret javaslunk elkölteni hirdetésekre / platform) is gyorsan és hatékonyan generálhat új érdeklődőket. A kampány során használt célzott stratégia és a jól megtervezett kreatívok eredményeképpen a masszázsszalon új ügyfeleket szerzett, amelynek köszönhetően nem érezték úgy meg a nyári szabadságolások okozta visszaesést, és új emberekkel tudták bővíteni törzsvásárló körüket.

Amennyiben Te is szeretnéd növelni vállalkozásod ügyfélkörét költséghatékonyan, fordulj hozzánk bizalommal, töltsd ki az ajánlatkérő űrlapot!

hu_HU