A sikeres marketing alapja a célközönségünk, potenciális vásárlóink ismerete és megértése. Az egyik leghatékonyabb módja annak, hogy egy vállalkozás pontosan megértse a célcsoportját, a buyer persona alapos kidolgozása. Általában egy cégnek több buyer personája is van. Ebben a cikkben részletesen megvizsgáljuk, hogy mi is az a buyer persona, és miért létfontosságú minden vállalkozás számára, hogy jól meg legyen határozva. Ez egy kritikusan fontos lépése lesz a marketingstratégiának.
Kezdjük az elején: Mi az a Buyer Persona?
A Buyer Persona egy fiktív személy, az ideális vásárlód / ügyfeled prototípusa, amely valós adatokon és viselkedési mintákon alapul (piackutatás). Feltérképezése segít abban, hogy jobban megértsd, ki a célközönséged / célközönség szegmenseid. Nekik mik az igényeik, problémáik, álmai, félelmei, valamint, hogy mi motiválja őket a vásárlás során. A Buyer Persona meghatározása egy kritikusan fontos eleme a marketing stratégiának.
