Kétségkívül az utóbbi években a TikTok forradalmasította a közösségi médiát, teljesen új szintre emelve a tartalomfogyasztást. Ahogy a Z generáció tagjai egyre több időt töltenek ezen a platformon, a cégek számára is világossá válik, hogy a TikTok már nem csak egy táncikálós videós platform, ami “véletlenül” felkapott lett, hanem a jövő egyik fontos marketing eszköze.
1️⃣ A Z Generáció elérésének legjobb módja: A TikTok mára már a Z generáció természetes közegévé avanzsált, de nem csak ők vannak szép számban jelen a platformon. Itt az emberek, a rövid, dinamikus videók világában keresnek szórakozást, információt és inspirációt. Ha meg akarod szólítani a fiatalabbakat, a TikTok a legjobb platform, ahol az üzenetedet hitelesen és közvetlenül átadhatod. Azt szoktuk mondani, hogy akinek a célközönség szegmenseibe masszívan beleesnek a 35 év alattiak, neki elengedhetetlen a TikTok tartalomgyártás.
A Z generáció figyelmét csak az a márka kapja meg, amely képes hozzájuk szólni a saját nyelvükön. Kik alkotják a Z generációt? Általában az 1995-től 2009-ig születetteket számítjuk Z generációnak.
2️⃣ Autentikusság és könnyed kapcsolatteremtés : A TikTok lényege az autentikusság. Itt nem feltétlen a mű hatású, agyon plasztikázott üzenetek működnek a legjobban, hanem azok a tartalmak, amelyek valódiak, közvetlenek, humorosak, aktuálisak és könnyen lehet velük azonosulni. Egy TikTok videóban megmutathatod a márkád emberi oldalát, pillanatokat oszthatsz meg a kulisszák mögül, és építhetsz valódi kapcsolatot a célközönségeddel. Az emberek itt nem csak nézők, hanem aktív résztvevők is – a videóidhoz kapcsolódó reakciókkal, kommentekkel valódi közösség formálódik egy idő után.
3️⃣ Jó organikus elérések: A TikTok egy olyan platform, ahol a valóban átütő, jól eltalált egyszerű tartalomból akár pillanatok alatt virális videó lehet. Egy kreatív, jól időzített videó több tíz – vagy akár százezres– elérést hozhat viszonylag rövid idő alatt. A TikTok algoritmusa folyamatosan a friss, érdekes, humoros, aktuális tartalmakat helyezi előtérbe, így a kicsi, feltörekvő márkák is nagy figyelmet kaphatnak, ha mernek újat mutatni és kreatívak. A TikTok tartalomgyártás egy olyan marketing eszköz, amely óriási tömegekhez tudja eljuttatni az üzenetedet, akár organikusan is.
4️⃣ Márkaépítés: A TikTokon való jelenlét nem feltétlen az azonnali eladásokról szól – itt hosszú távú márkaépítés történik. A rendszeresen frissülő, izgalmas, és autentikus tartalmak (TikTok videók) segítenek abban, hogy a márkád a célközönséged tudatalattijába beépüljön, és hűséges vásárlókat hozzon hosszú távon. A Z generáció tagjai különösen értékelik a kreativitást és az őszinteséget – ha ezt a két dolgot meg tudod mutatni a TikTokon, akkor nem csak egy terméket/ szolgáltatást adsz el, hanem egy életérzést közvetítesz.