Örömmel osztjuk meg veletek legújabb tapasztalatunkat, amelyben arról olvashattok, hogyan értünk el 4-szeres ROAS-t (Hirdetési megtérülés) egy újonnan induló webshopos ügyfelünknél.
Kezdjük az elejéről. A január sok cég életében elég nehezen indul be, mondhatni “uborkaszezon”, sokan még szabin vannak, az emberek kiköltekezték magukat karácsonykor, és még folytathatnánk. Amikor megkeresett minket Webshop Vilmos (a cikkben az egyszerűség kedvéért így fogjuk hívni) arra panaszkodott, hogy a jelenlegi Google Ads kampányai nagyon gyatra eredményeket hoznak, viszont a pénzt költik rendesen.
Mondta, hogy ez az állapot tarthatatlan, mindenképpen fel kell pörgetni az eladásokat, hogy fent maradjon a webshop.
Január közepén kezdetét vette a közös munka, minden eddigi tapasztalatunkat, tudásunkat, kreativitásunkat összevetve létrehoztunk először is egy Google Ads hirdetési stragégiát a brief (A brief egy olyan dokumentum, amiben a megbízó tájékoztatja a megbízottat az általa megrendelt munka elvégzéséhez szükséges minden információról, ebben az esetben marketingcéljairól) alapján, amit az ügyfelünk kitöltött. Sokan nem tartják sokra a stratégiákat, és csak mondják “minek az”, de igazából ez mindennek az alapja. Ha egy házat gyenge alapokra építünk, az hamar összedőlhet, ilyen a hirdetési kampányoknál a stratégia. Miután elkészültünk a stratégiával elvégeztük a szükséges konverzió beállítások átnézését.
Miket vizsgáltunk pontosan?
Google Analytics beállítások
Google Tag Manager
Google Ads beállítások
Konverziómérések helyessége/helytelensége
Az esetek többségében úgy veszünk át egy fiókot, legyen szó akár Facebook-ról, akár Google-ről, hogy vagy egyáltalán nincsenek beállítva a konverziómérések, vagy pedig össze-vissza van beállítva minden, ha azon valaki ki tud igazodni rajta, az maga lenne világ 8. Csodája. Természetesen rendbetettük a konverzióméréseket, majd pedig elkészítettük a hirdetéseket, amelyet elküldtünk ügyfelünk részére, hogy jóváhagyja.
Ez hamar meg is történt, így tudtak indulni a kampányok.
Milyen csodakampányokat indítottunk, amelyek így felpörögtek 2 hét alatt?
Nem árulunk el nagy titkot, ha azt mondjuk, hogy Performance Max, vagyis maximális teljesítmény. Ahhoz, hogy egy PFM kampány jól teljesítsen nem elég egy-két dologra odafigyelni. Az ördög a részletekben rejlik, szokták mondani, ami hatványozottan igaz ebben a szakmában. A/B teszteket futtattunk, amelyeknek végül meglett az eredménye. Az első hétben a kampányok még csak lassan indultak be, de mi állandóan figyeltük és finomítottuk azokat, valamint az ajánlatokat is, így az eredmények hamar megtérültek. A második hétben a kampányokat tovább finomítottuk, és a bevétel növekedése még gyorsabbá vált.
Screenshot az elköltött összegről:
Végül a 2 hét alatt 228.329 forintot költöttünk el a Google Ads-en, de az eredmény igazán elképesztő volt: az új webshopos ügyfél számára 942.235 forint bevételt generáltunk, ami 4-szeres megtérülésnek felel meg. Ez egy elképesztően hatékony hozam, és bizonyítja, hogy a megfelelően beállított és finomított kampányok milyen hatékonyak lehetnek.
Screenshot az eredményről: