Hirdetéskezelés – Így ne csináld: A leggyakoribb hibák, amelyeket el kell kerülnöd #2

A hirdetéskezelés az online marketing egyik legfontosabb területe, amely helyes alkalmazása esetén látványos eredményeket hoz.

Azonban gyakran előfordul, hogy a vállalkozások rossz stratégiákkal, tévhitekkel vagy hibás megközelítésekkel próbálnak sikert elérni, ami nemcsak idő- és pénzveszteséghez vezet, hanem a célok elérését is nagyban hátráltatja.

Ez a cikk, a Hirdetéskezelés – Így ne csináld: A leggyakoribb hibák, amelyeket el kell kerülnöd #1 blogcikkünk folytatása.

 folytatása, ahol szintén gyakori hirdetéskezelési hibákat gyűjtöttünk össze,  amelyeket érdemes elkerülni, ha sikeres hirdetési kampányokat szeretnél futtatni.

 

„Kreatív nélkül is működik, csak a szöveg a lényeg.”

Sok hirdető alábecsüli a kreatív anyagok minőségének fontosságát. A rossz minőségű képek, unalmas szövegek és figyelemfelkeltő elemek (CTA-k) hiánya drasztikusan csökkenti a hirdetések hatékonyságát.

Figyelem felkeltésének hiánya: A közösségi média felületeken a felhasználók gyorsan görgetnek tovább, ha a hirdetés nem ragadja meg a figyelmüket pár másodperc alatt.

Márkaimázs károsodása: Az alacsony minőségű kreatív anyagok rontják a vállalkozásod hitelességét és profizmusát, amely hosszú távon felbecsülhetetlen “márka károkhoz” vezet. 

Hogyan kerüld el ezt a hibát?
Fektess időt és energiát a vizuálisan vonzó és releváns kreatívok elkészítésébe.  Használj saját profi képeket, videókat és (valóban) ütős szövegeket. Mindenkinek javasoljuk továbbá a videós tartalomkészítést, hiszen saját videókkal sokkal hatékonyabb hirdetni, mint stock fotókkal.

“Eredmények mérése nélküli hirdetéskezelés”

Az egyik legnagyobb hiba, amikor valaki gyorsan elindít egy kampányt, de nem követi nyomon az eredményeket. Az analitika hiánya miatt valószínűleg fogalmad sem lesz arról, hogy az adott kampány sikeres-e vagy sem, vagy hogy hogyan kellene optimalizálni, hogy sikeresebb legyen. Mielőtt elindítasz egy kampányt bármilyen platformon, gondoskodj róla, hogy a mérőkódok / pixelek, konverziós események megfelelően be vannak állítva az oldalon.

Pazarlás: Ha nem optimalizálod és elemzed a kampányokat, akkor könnyen elköltheted az egész költségvetést úgy, hogy nem hozol valódi eredményeket.

Optimalizálás lehetőségének hiánya: Az adatok elemzése nélkül nem tudsz tanulni a hibáidból és javítani a jövőbeli kampányokon, így valószínűleg nem lesznek sikeres kampányaid.

Hogyan kerüld el ezt a hibát?
Gondoskodj róla, hogy az analitikai szoftverek (pl.: GA4, GTM) be legyenek kötve és a konverziómérések be legyenek állítva. Kövesd figyelemmel a legfontosabb mérőszámokat, például a ROAS-t,  CTR-t,  CPA-t, a konverziókat, konverziónkénti költséget, stb.

„Egyszer beállítottam a kampányt, mostmár végre hátradőlhetek.”

A hirdetéskezelés nem egy egyszeri feladat, hanem folyamatos figyelmet, elemzést  és optimalizálást igénylő folyamat. Csak akkor kezdődik igazán a „móka”, amikor elindítasz egy kampányt. Gyakori hiba, amikor valaki beállítja a kampányt, majd hónapokig nem néz rá, abban a hitben, hogy az „magától” működik.

Változások: Az idő múlásával változhatnak a célközönség szokásai vagy a piaci környezet, a platformok sajátosságai, így a hirdetések egy idő után már nem lesznek relevánsak.

Felesleges költségek: Ha nem optimalizálod időközönként a kampányt, könnyen elköltheted a költségvetést olyan hirdetésekre, amelyek már egyáltalán nem teljesítenek jól / nem relevánsak, vagy egyszerűen kiégtek.

Hogyan kerüld el ezt a hibát?
Rendszeresen ellenőrizd a kampányokat, elemezd az adatokat, és szükség esetén módosítsd (optimalizáld) a beállításokat. Például tesztelj új kreatívokat, szövegeket, vagy célzási opciókat.

“1600 kampányt futtatok egyszerre”

Azt gondolhatod, hogy minél több kampányt futtatsz, annál jobb eredményeket érsz el, de ez könnyen szétaprózza a költségvetést és gyenge eredményeket eredményezhet.

Szétaprózott költségvetés: Ha túl sok kampányra osztod el a keretedet, egyik sem kap elég forrást ahhoz, hogy valódi eredményeket hozzon.

Adatok hiánya: A túl sok párhuzamos kampány nem generál elég adatot egy-egy kampány finomhangolásához.

Hogyan kerüld el ezt a hibát?
Kezdj kevesebb, de jól átgondolt kampánnyal, és hagyd, hogy azok elegendő adatot gyűjtsenek. Csak akkor bővítsd a kampányok számát, ha már optimalizáltad az alapokat.

“Nem megfelelő kampánycélok kiválasztása”

A hirdetési platformok több kampánycélt kínálnak (pl. elérés, forgalom, konverzió), és ha nem a megfelelő célt választod, a kampány valószínűleg nem fogja elérni a kívánt eredményeket. Fontos azonban, hogy egy db kampány elindításától nem szabad csodát várni, hanem marketing tölcsérben érdemes gondolkodni, amelyben több kampány is helyet kap a tölcsér bizonyos szintjein. 

Elérés helyett konverziót szeretnél? Ha egy elérés kampányt indítasz, de azonnali vásárlásokat vársz tőle, csalódni fogsz.

Forgalom, de hova? Ha forgalmat irányítasz az főoldalra, de az egyáltalán nem optimalizált a konverziókra, az érdeklődők nem valószínű, hogy vásárlóvá válnak.

Hogyan kerüld el ezt a hibát?
Mielőtt beállítod a kampányt, határozd meg pontosan, mit szeretnél elérni, mi a büdzsé és válaszd ki a célnak megfelelő kampánytípusokat, a marketing tölcsérnek megfelelően.

Te leszel a következő, akinek a sikerére koccinthatunk? 

Ha a blogcikk olvasása közben ráébredtél arra, hogy a te cégednek is szüksége van professzionális hirdetéskezelésre, és szeretnéd ezt inkább kiszervezni, kattints a gombra, írd le pontosan miről lenne szó,  és kérj tőlünk egy személyre szabott ajánlatot!

Ne feledd, a legjobb alkalom tegnap volt, a második legjobb alkalom viszont most van.

 

hu_HU