Egyre többen fordulnak hozzánk azzal a kéréssel, hogy nem-e tudunk segíteni munkaerő toborzásban az online marketing eszközöket használva. Természetesen tudunk segíteni, hiszen ez is egyfajta Lead generálás. Másrészt hatékonyak is vagyunk benne, arról nem is beszélve, hogy milyen gyorsan elkezdenek jönni az állásjelentkezők a toborzási kampányokra, miután elindítjuk őket.
Szeretnénk bemutatni nektek esettanulmány jellegűen az egyik legutóbbi Facebook toborzási kampányunk eredményét.
Adminisztratív munkakörre toboroztunk munkaerőt az egyik ügyfelünknek, és 120.203 Ft hirdetési költésből összesen 91 db Facebook űrlapos állásjelentkezőt tudtunk generálni, ami azt jelenti, hogy 1321 Ft/űrlapkitöltés átlagáron jöttek az állásjelentkezők.
Kezdjük az elején!
Mi vagy ki az a Lead, és mit jelent a Lead generálás?
A marketinges szakkifejezésként emlegetett lead (magyarosan csak „líd”-nek ejtjük) általában egy potenciális érdeklődő (személy, vagy akár cég), aki valós érdeklődést, vásárlási szándékot, vagy ajánlatkérési szándékot mutat egy szolgáltatás vagy akár egy termék iránt. Egyszerűbben kifejezve, csak „érdeklődőként” szoktuk emlegetni őket. Tehát a Lead egy potenciális ajánlatkérő/érdeklődő, kinek hogy tetszik.
A Lead generálás pedig egy olyan marketingfolyamat, amely során érdeklődőket, vagyis potenciális ügyfeleket generálunk egy vállalkozás termékei vagy szolgáltatásai iránt. Ez esetben a potenciális Állásjelentkezők generálásán volt a hangsúly, nem pedig az Ügyféljelölteken.
A cél az volt, hogy minél több Releváns érdeklődőt generáljunk, akik később munkatársakká válhatnak.
Mivel nem volt releváns weboldala vagy landing oldala az ügyfélnek, ahova terelhettük volna az érdeklődőket, a Facebook Űrlapos megoldást választottuk, ami nagyon jó döntésnek bizonyult a végén.
Hogyan indítottuk el Facebookon a toborzást ?
1. Megkérdeztük az ügyfelet milyen munkakörre keres pontosan munkaerőt. Utána megkértük, hogy írja le az adott személy karakterisztikáját, hogy az alapján a lehető legpontosabban tudjuk majd beállítani a célzást hirdetéskezelőben.
2. Fontos tudni, hogy a toborzási hirdetések speciális hirdetési kategóriába tartoznak a Meta (Facebook és Instagram Ads) rendszerében, ami azt jelenti nagyon dióhéjban, hogy nem lehet szűkíteni a korosztályt (18-65+ kell legyen), a nemet (férfiakra és nőkre is muszáj célozni), bizonyos érdeklődési köröket sem lehet alkalmazni, amelyeket egyébként általános kampányokban lehetne. Ezen felül irányítószám választása sem lehetséges. A helyszín kiválasztásának tartalmaznia kell a kiválasztott település, város, vagy cím 17 kilométeres körzetében lévő összes területet. És ez még nem minden.
Egy szó, mint száz, az álláshirdetési kampányoknak egy teljesen más kritériumrendszernek kell megfelelnie, mint egy sima mezei Facebook hirdetési kampánynak, így sokkal nehezebb jól célozni a potenciális érdeklődőket.
3. Feltérképeztük a tökéletes jelöltet a hirdetéskezelőben az ügyfél leírása alapján, ezzel párhuzamosan kiküldtük a hirdetési anyagokat (képek, szövegek) az ügyfélnek jóváhagyásra, majd miután zöldlámpát kaptunk, elindítottuk a kampányokat.
4. A célzást egyből eltaláltuk, hiszen az ügyfél visszajelzései alapján nagyon releváns érdeklődők érkeztek, már az elején. A kampány elindítását követő napon már ki is töltötték az űrlapot az állásra jelentkezők.
5. A toborzási kampány tényleges sikerrel zárult, az ügyfelünk elégedett volt az állásra jelentkezők minőségével és mennyiségével is, azt mondta, hogy sokkal rosszabbra számított (kevésbé minőségi jelentkezők), de felülmúltuk az elképzeléseit.
Kiknek ajánlott a Meta hirdetéses munkaerő toborzás?
Közepes és Nagyvállalatok: Akik nagy mennyiségű jelentkezőt keresnek, és széleskörű munkaerőtoborzásra van szükségük különböző régiókban és/vagy pozíciókban.
Kis- és Középvállalkozások: Akik rugalmas, költséghatékony és gyors toborzási módszereket szeretnének alkalmazni, és célzottan keresnek munkavállalókat egy adott szakterületen vagy régióban.
Speciális Iparágak: Olyan területeken tevékenykedő vállalatok, ahol nehezen találni megfelelő szakembereket, és célzottan szeretnék elérni az adott iparágban dolgozókat.
Munkaerő-kölcsönző Ügynökségek: Akiknek széles ügyfélkörük van, és sokféle területre keresnek álláskeresőket.
Gyorsan Növekvő Startupok: Akik rövid idő alatt nagyobb létszámú munkavállalót szeretnének felvenni, és kreatív, célzott megoldásokat keresnek a toborzáshoz.
Fejvadászoknak, HR-szakembereknek.