Arcok a Sikerek mögött

Legyen szó Facebook, Instagram, LinkedIn oldalak kezeléséről, rendszeres posztolásról, ránk számíthatsz. Láthatóvá tesszük a cégedet az online térben.

Kezdjük az elején: Mi is az a Social Media Management?

 A social media management, vagyis a közösségi média menedzsment egy olyan folyamat, amely során egy szervezet vagy egyén (jobb esetben) hatékonyan kezeli és optimalizálja a közösségi média platformokon történő jelenlétét. Ez magában foglalja a tartalomtervezést, a tartalomgyártást (posztolás), azok közzétételét, a közösség kezelését és a teljesítményelemzést is. 

A Social media management célja, hogy az online térben a különböző social media platformokon növelje a márka láthatóságát & a felhasználói elkötelezettséget. Ezáltal elősegíti az üzleti célok elérését is közvetett módon, legyen szó akár webshopos eladásokról, lead generálásról (érdeklődőszerzés) és márkaépítésről.

Ha egy hasonlattal szeretnénk élni, azt is mondhatnánk, hogy a social media management olyan, mint egy jó koktélkeverés: Nem elég csak gyorsan összedobni az összetevőket (poszt + kép + hashtag), az egésznek ritmusa, íze és stílusa kell, hogy legyen. Látni kell, hogy az összetevők hogyan fognak harmonizálni egymással. Mi olyan „koktél mixerek vagyunk”, akik tudják, mikor mit érdemes posztolni, kinek, hol, hogyan és mi célból. Ahhoz, hogy a márkád ne csak jelen legyen, hanem köztudatba is kerüljön a social felületeken. Mert egy jó poszt nem csak „szépen néz ki”, hanem aktivizálja a célcsoportod.

Honnan tudod, hogy szükséged van Social Media Managementre?

A social media menedzsment nem az, hogy „rakjunk ki valamit, mert rég volt poszt”. Ez tudatos építkezés, adatvezérelt döntésekkel, kreatív tartalom optimalizálással + célközönségszegmensek meghatározásával. Ehhez stratégiai szemléletre van szükség.

  • Ha a social jelenléted kimerül abban, hogy „néha posztolunk, amikor épp eszünkbe jut”
  • Ha a LinkedIn-oldalad / profilod  utoljára 2021-ben frissült, és azóta se néztél rá, de fontos, hogy elérd a B2B döntéshozókat
  • Ha nincs világos üzeneted, csak „érdemes minket választani”, illetve „Most akciósan megveheted” típusú posztok váltják egymást
  • Ha a posztolás nálatok kimerül egy stockfotóban és 2 hashtagben. 
  • Ha senki nem reagál a tartalmaidra a célközönségedből, nem éred el őket
  • Ha nincs kapcsolat a sales és a marketing kommunikációd között. 
  • Ha csak azért posztolsz, hogy „valami legyen kint”

 

Na de honnan tudhatod, hogy ideje változtatni?

  • Mert a B2B döntéshozók is social platformokon informálódnak sokszor (mint tartalomfogyasztó)

  •  Mert egy professzionális social jelenlét növeli a bizalmat és a hitelességet.

  •  Mert egy jó social media stratégia támogatja az ajánlatkérések és kapcsolatfelvételek számát, tehát elősegíti a sales célok elérését. 

  •  Mert a social media felületeid a digitális arculatod / lábnyomod részei. Minden nap értékesítik (vagy rontják) a márkád hírnevét.

  • Mert a social jelenléted akkor működik jól, ha rendszerben gondolkodsz: márkaépítés, pozicionálás, leadgenerálás – nem csak „posztolás”.

Manapság a legtöbben “social background check-et” csinálnak, mielőtt felveszik a kapcsolatot egy lehetséges üzleti partnerrel. Ha offline kapják az üzleti ajánlást, akkor is megnézik a partnert az online térben és csak utána kérnek tőle ajánlatot, ha ott is szimpatikus amit látnak. Ezért is fontos, hogy márkahű és konzisztens kommunikációt folytassunk az online térben.

Végig támogatunk, hogy
ne kelljen a sötétben tapogatóznod

Facebook & Instagram posztokat írni nem a Cégvezető feladata - A Social Media Management ma már egy külön szakma. Egy olyan terület, amelynek kezelését egy profi csapatra, például ránk érdemes bízni, ha eredményeket is szeretnél!

Miért lehet problémás az, ha a cégvezető maga készíti a social media tartalmakat?

1.) Időhiány: A cégvezetőknek általában rengeteg feladatuk van, így nehezen jut elég idejük a közösségi média tartalmak átgondolt, stratégiai alapú készítésére. Ez nagyon hamar hanyagsághoz vezethet, ami csökkenti a posztok hatékonyságát, a végén pedig el is megy a kedvük a posztok készítésétől.

2.) Szakmai tudás hiánya: A közösségi média kezelése speciális készségeket igényel, beleértve a tartalomkészítést, a közösségkezelést, a social media marketinget és az adatelemzést. Ha a cégvezető nem rendelkezik ezekkel a készségekkel, a közösségi média tevékenység nem lesz eredményes. 

3.) Nem kohéziós tartalom: A cégvezetők hajlamosak lehetnek arra, hogy spontán, tervezetlen tartalmakat hozzanak létre, ami inkonzisztens üzenetekhez és a márka identitásának gyengüléséhez vezethet. Az ad hoc posztolgatás nem vezet sikerre. 

Lehet, hogy most azt gondolod, milyen sok pénzt spórolsz meg azzal, hogy nem fizetsz a közösségi média tartalmak menedzseléséért egy hozzáértő marketingügynökségnek, hanem te magad elmókolgatsz ezekkel a dolgokkal amikor éppen van időd. 

DE, abba belegondoltál már, hogy vajon mennyi pénzt hagysz az asztalon napról napra azáltal, hogy nem egy ténylegesen hozzáértő csapat kezeli a social media felületeidet, és gyárt olyan tartalmakat konzisztensen, hogy azok valóban kihozzák a vállalkozásod online jelenlétéből a maximumot? 

Hosszú távon értelemszerű kiszervezni a social media managementet, hiszen a cégvezető kapacitása is véges, számára is 24 órából áll egy nap, illetve nem érthet ő sem mindenhez, hiszen teljesen szétforgácsolódna.

Az ad hoc posztolgatás
nem vezet sikerre

Te leszel a következő, akinek a sikerére koccinthatunk?

Mikor érdemes hozzánk fordulnod és hogyan tudunk neked segíteni a közösségi média menedzsment terén?

1.) Ha jelenleg is aktívan posztolsz a következő platformokon, vagy csak az egyiken: Meta (Facebook, Instagram), LinkedIn De nem vagy (felhőtlenül) elégedett az eredményekkel, és azt érzed, hogy egyáltalán nem hatékony, ahogy csinálod, vagy esetleg ahogy az a csapat csinálja, akinek jelenleg ki van szervezve ez a feladat.

 Ez esetben először egy social media auditot érdemes kérned tőlünk, amelyből kiderül, eddig hol csúsztak el a dolgok, és miben rejlik a kiaknázatlan potenciál, hogy lehetne eredményesebben tartalmakat gyártani. 

A Facebook és Instagram organikus elérése, vagyis az, hogy az oldalkövetők hány százalékának jelenít meg egy adott posztot az algoritmus hirdetés nélkül, jelentősen lecsökkent az elmúlt években. A közösségi média platformok algoritmusai előnyben részesítik a fizetett tartalmakat.

A Facebookon az organikus elérés általában nagyon alacsony, kb. 5-6%-ig terjedhet, az Instán is 10% alatti, gyakran 5-7% körüli értékekkel, ezért a posztolás mellé kell tenni a hirdetést is.

Egy social media audit során átvizsgáljuk az eddigi social media tevékenységedet (1 évre visszamenőleg) , és prezentáljuk neked az elkészített anyagot, ahol lehetőséged nyílik kérdezni tőlünk, ha valami esetleg nem egyértelmű. A prezentáció után pedig elküldjük emailben az anyagot.

2.) Ha eddig még nem posztoltál aktívan a fent említett platformokon, de ezen szeretnél változtatni, azonban nem szeretnéd te kezelni a cég social media felületeit, illetve nem szeretnél felvenni erre egy munkatársat, inkább kiszerveznéd.

Fordulj hozzánk bizalommal! 

Töltsd ki az ajánlatkérő űrlapot. Írd le miben szeretnéd kérni a segítségünket, és küldd el az ajánlatkérésedet! Mi pedig hamarosan felvesszük veled a kapcsolatot!

Kérj Ajánlatot!

Ne feledd, nincs olyan, hogy rossz kérdés. Olyan viszont van, hogy fel nem tett kérdés, ami a legrosszabb.

A mi sikerünk a te sikered is. Ne érd be átlagos eredményekkel.

Az űrlap kitöltése után felvesszük veled a kapcsolatot, és együtt átbeszéljük, hogyan tudnánk segíteni.

 

hu_HU